X
تبلیغات
آموزش رياضي دبيرستان - طرح درس روزانه کتاب رياضيات 2 سال دوم دبيرستان رشته رياضي
Good Math Teachers Never Die, They Just Tend To Infinity

گام اول : موضوع درس

تعيين علامت چند جمله ايها

گام دوم: هدف کلي درس

آشنايي با روشهاي تعيين علامت چند جمله اي

گام سوم :اهداف جزئي

در پايان درس دانش آموزان بايد بتوانند :

الف – به تعيين علامت عبارتهاي دو جمله اي آشنا باشند .

ب – به تعيين علامت چند جمله اي آشنا باشند .

ج – به تعيين علامت نامعادله ها آشنا باشند .

گام چهارم : اهداف رفتاري

از دانش آموزان انتظار مي رود که پس از گذراندن اين درس بتوانند :

الف – انواع چند جمله ايها را تشخيص داده و آنرا تعيين علامت کنند .

ب – با ذکر مثالهاي مختلف بتوانند انواع چند جمله ايها را براي تعيين علامت ذکر کنند .

ج – به سؤالات با اشتياق پاسخ گفته و داوطلبانه در بحث هاي کلاس شرکت کنند .

د – در پاسخگويي و حل تمرينات اين مبحث دقت و علاقه مندي نشان دهند.

گام پنجم : رفتار ورودي

دانش آموزان سال دوم رياضي :

تاکنون چند جمله ايها را شناخته و روش حل معادلات درجه اول و درجه دوم را مي دانيد

گام ششم : ارزشيابي تشخيصي آغاز تدريس

از چند دانش آموز سؤال مي کنيم :

الف – عبارت ax+b به ازاي چه مقاديري از x مثبت است .

ب - عبارت ax+b به ازاي چه مقاديري از x منفي است .

ج - عبارت ax+b به ازاي چه مقاديري از x صفر است .

گام هفتم : آمادگي معلم و شاگرد 

الف – آماده کردن طرح درس    ب – آماده کردن تابلو و گچ و کتاب درسي

ج – آماده کردن دانش آموزان ( حضور و غياب و دقت در وضعيت آنها )

د – تعيين روش تدريس

 

 

گام هشتم :بيان اهداف آموزشي

دانش آموزان عزيز از شما انتظار داريم در پايان درس :

الف – انواع چند جمله ايها را شناخته و آنرا تعيين علامت کنيد .

ب – تمرينات کتاب را حل کنيد .

گام نهم : تعيين رسانه ها

الف – گچ     ب – تابلو     ج – کتاب درسي      د – لوحه هاي نمايشي

گام دهم : روش تدريس

الف – روش سخنراني       ب – روش پرسش و پاسخ

گام يازدهم : ارائه مطالب

الف – تعيين علامت دوجمله اي    ب – توضيح دادن تعيين علامت دوجمله اي با استفاده از رسم شکل براي تفهيم بهتر   ج – تعيين علامت سه جمله اي با استفاده از روش    ح – تعيين علامت نامعادله ها

و – تعيين علامت عبارتهاي گويا

گام دوازدهم : خلاصه کردن و نتيجه گيري

الف– تعيين علامت چند جمله ايها با ذکر مثال بطور خلاصه توضيح داده شود.

ب – تعيين علامت سه جمله ايها بروش  بطور خلاصه با ذکر مثال توضيح داده شود .  

ج – تعيين علامت نامعادله ها با ذکر مثال توضيح داده شود .

گام سيزدهم : ارزشيابي

از چند دانش آموز مي خواهيم تا به سؤال زير پاسخ دهند:

تعيين علامتهايي که مثال زده مي شود را حل کنند .

گام چهاردهم : تکليف

دانش آموز عزيز جلسه آينده تکليف شما عبارت است از :

الف – درسي که داده شده را سؤال مي کنم .

ب – تمرينات کتاب و تمريناتي که حين درس به شما دادم حل شود .

ج – سه مثال از مبحث تعيين علامت از خود مثال زده و براي ارائه به کلاس بياوريد .

گام پانزدهم : روخواني درس

کتاب را باز کرده و مطالب گفته شده را براي يادآوري از روي کتاب به دانش آموزان توضيح مي دهيم .

گام شانزدهم : دعاي پايان درس

خدايا ما را کمک کن تا هدف و روش زندگي را به درستي انتخاب کنيم .

 

                                                   « با آرزوي موفقيت »

 

 

هدفهاي کلي درسي و رفتاري

دانش آموز در پايان اين درس :

الف – مفهوم علامت چند جمله اي درجه 2 را از روي نمودار مي فهمد

ب – بدون رسم نيز مي تواند جدول تعيين علامت سه جمله اي درجه 2 را رسم کند

ج – به مسائل ترکيبي تعيين علامت درجه 1 و 2 آشنا و قادر به جواب دادن مي باشد .

وسايل کمک آموزشي

کتاب درسي – تخته – گچ رنگي

زمان

قبل از شروع تدريس

سلام و احوال پرسي از دانش آموزان – دقت در وضعيت جسمي و روحي – حضور و غياب و جمع آوري تکليف

4دقيقه

ارزشيابي تشخيص

الف - سؤال کردن از دانش آموزان در مورد رسم سهمي و چگونگي آن

ب - دادن معادله درجه 2 و حل آن توسط بچه ها ( روش  )

7دقيقه

آماده سازي

الف – يادآوري روش رسم نمودار سهمي به روش انتقال و نقطه يابي با مثال

ب – يادآوري و ارائه سه مثال در مورد حل معادله درجه دوم به روش

15دقيقه

ارائه درس جديد

رئوس مطالب

تعيين علامت سه جمله اي درجه 2 و تشکيل جدول مربوطه درحالتهاي سه گانه  ( 0>  و 0=  و 0<  )

34دقيقه

فعاليتهاي مربوط به روشها

ارائه چند مثال براي تفهيم تعيين علامت بکمک رسم و نقطه يابي در هر سه حالت

طرح سؤالات جهت اطمينان از يادگيري دانش آموزان و حل آن توسط بچه ها

تکميلي

الف – مرور خلاصه مطالب گفته شده با کمک دانش آموزان

ب – طرح سؤال تکميلي و حل آن توسط خودم

10دقيقه

ارزشيابي تکويني

نوشتن چند سؤال در مورد مطالب گفته و حل آن توسط دانش آموزان در يک برگه سفيد و جمع آوري آن جهت تصحيح اوراق و بررسي نکات ضعف و قوت آنان

+ نوشته شده در  دوشنبه سی و یکم فروردین 1388ساعت 13:8  توسط الهام خسروی سقزچی | 
 
صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
اين وبلاگ ميكوشد با كمك همكاران محيطي پويا جهت تدريس بهتر رياضي دبيرستان فراهم آورد.

پیوندهای روزانه
مسابقه هفته شماره 2
مساله هفته شماره 1
نمونه طرح درس ریاضی 2
آرشیو پیوندهای روزانه
نوشته های پیشین
خرداد 1388
اردیبهشت 1388
فروردین 1388
پیوندها
*زبان انگلیسی دبیرستان و پیش
*وبلاگ گروه ریاضی استان آذربایجان شرقی
*سایت گروه ریاضی استان آذربایجان شرقی
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM

 
حل مساله
  >

شماره سوال را انتخاب کنيد

پاسخ خود را در کادر زير وارد کرده و دکمه ارسال را کليک کنيد

مشخصات کامل خود را در محل زير بنويسيد